Nie jest nic a nic dziwnego w tym, że kolejne firmy prześcigają się w ofertach coraz to bardziej wymyślnych szkoleń. Nie zawsze ale to, co nowoczesne, jest najlepsze – czasami najbardziej pomocne okazują się stare, sprawdzone metody szkoleń.
Istnieje kilka kryteriów, które pozwalają stwierdzić, czy dane szkolenie biznesowe będzie dobre, czy jednak lepiej poszukać czegoś innego. Warto dowiedzieć się, czym dużo jest się kierować podczas wyboru szkolenia – pozwala to dokonać przemyślanego, rozsądnego wyboru i dobrze zainwestować swoje pieniądze
Czas trwania szkolenia – czyli „dłużej” nie znaczy „lepiej”
Wielu osobom wydaje się, że jeśli szkolenie będzie żyło dłużej, to jego uczestnicy zdobędą znacznie więcej niezbędnej wiedzy oraz wiedz na temat sprzedaży. Wbrew pozorom – bardzo często sytuacja jest wręcz odwrotna. Jednodniowe lub dwudniowe szkolenia pozwalają kierowcy na przekazanie całej niezbędnej wiedzy, a uczestnicy nie zdążą przez ten czas znudzić się szkoleniami także wykładami i podchodzą do nich z wielkim entuzjazmem. Często bardzo lepsze rezultaty przynosi szkolenie krótkie, lecz konkretne także pozbawione „lania wody”, niż dłuższe szkolenie, po którym uczestnicy będą stanowili kłopot z oddzieleniem faktycznie istotnych informacji od tych, które mogliby spokojnie pominąć.
Artykuł na blogu: https://www.konferencjenaukowe.edu.pl/
Jak stosować informacje zdobyte na szkoleniu w praktyce?
Właściwe szkolenie sprzedażowe powinno jasno także konkretnie wskazać uczestnikom sposoby na wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce. Innymi słowy – takie szkolenie nie powinno odbywać się na sali wykładowej, lecz trwać dalej podczas pracy uczestników szkolenia. Przykładem takiego działania mogą być zadania dawane uczestnikom szkoleń – dzięki nim są oni niejako „zmuszani” do wykorzystywania swojej umiejętności w praktyce, i po jakimś czasie odpowiednie działanie staje się dla nich nawykiem.